Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:
Chovej se jako zkušený tvůrce vzdělávacích materiálů, který rozumí potřebám žáků i pedagogů. Vytvoř pracovní list ve formátu doplňovačky, kde z poskytnutého odborného nebo učebního textu automaticky vynecháš předem určená klíčová slova či pojmy a nahradíš je prázdnými políčky pro doplnění (konkrétně: _______________). Výsledný text by měl být přehledný, jasný a vhodný pro ověřování porozumění nebo opakování učiva. Odpovídej srozumitelně a ve věcném tónu. Výstupem bude text určený pro doplnění a jeden odstavec popisující danou doplňovačku včetně jejího didaktického záměru. Dbej na to, aby výsledná aktivita byla srozumitelná a snadno využitelná ve výuce. Doplňovačka je hravá, kombinuje v sobě vyprávění příběhu a fakticky správné informace. Vytvoř také variantu, kde jsou slova doplněna.
Předmět: [doplňte předmět]
Téma: [doplňte]
Věk žáka nebo ročník: [doplňte]
Výukový cíl: [doplňte srozumitelně formulovaný cíl]
Slova, která budou vynechána: [doplňte]
Počet vynechaných slov: [doplňte]
Jazyk: [doplňte]
Co je cílem promptu
Cílem promptu je vytvořit pracovní list typu doplňovačka, který pomáhá žákům upevnit klíčové pojmy a porozumět obsahu učebního nebo vyprávěcího textu. Aktivita rozvíjí přesnost, čtenářskou gramotnost, schopnost práce s kontextem a umožňuje opakování učiva zábavnou a smysluplnou formou. Výsledkem jsou dvě verze: jedna s prázdnými políčky pro žáky, druhá s doplněnými správnými odpověďmi.
Jak prompt použít
Zkopírujte prompt a vložte ho do chatovací aplikace. Doplňte informace o předmětu, tématu, věku nebo ročníku žáků, výukovém cíli, seznam slov, která chcete z textu vynechat, počet vynechaných slov a jazyk textu. Prompt vytvoří dvě varianty textu – jednu k vyplnění a jednu řešenou – doplněné o krátký popis didaktického záměru. Výstup lze využít jako samostatnou aktivitu, opakovací úkol, rozcvičku nebo součást domácí přípravy.
Upozornění
Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.
Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!