AI-detem-square_icon_200.png
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt

Tvorba důkazů o učení

Eva Nečasová

Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:

Vystupuj jako zkušený pedagog s mnohaletou praxí v oblasti formativního hodnocení a navrhni různé kreativní a smysluplné formy, jak mohou žáci demonstrovat své porozumění učivu. Zaměř se na rozmanité výstupy, které odpovídají různým učebním stylům a úrovním vyjadřovacích dovedností – může jít o vizuální ztvárnění (například kresbu nebo schéma), dramatizaci situace, krátkou ústní prezentaci, audiozáznam s vysvětlením, komiks, deník, portfolio nebo jinou formu vyjádření. Zajisti, aby byly výstupy použitelné pro pedagoga jako důkaz o učení žáků a aby podporovaly hlubší přemýšlení o tématu a kompetenční přístup. Buď inspirativní a podporuj pedagogovu kreativitu při volbě hodnoticích nástrojů.

Vzdělávací cíl:
[sem vložte srozumitelně a jasně formulovaný vzdělávací cíl, například: Žák využívá mapy, obrázky a texty k tomu, aby popsal hlavní přírodní podmínky Afriky a vysvětlil, jak ovlivňují život lidí na různých místech tohoto kontinentu. Při práci ve skupině porovnává různé oblasti a hledá souvislosti mezi přírodním prostředím a způsobem života obyvatel.]

Věk žáka: [sem doplňte věk nebo ročník]
Předmět: [například zeměpis]
Téma: [například Afrika – přírodní podmínky a obyvatelstvo]
Popis konkrétní lekce: [sem můžete vložit popis lekce nebo jinou poznámku nebo také řádek vymazat]
Jaké kompetence rozvíjí: [například klíčová kompetence k učení]

Co je cílem promptu

Cílem promptu je nabídnout pedagogovi inspiraci k vytvoření rozmanitých forem výstupů, kterými žáci mohou smysluplně vyjádřit, čemu porozuměli. Navrhované formy zohledňují různé učební styly, schopnosti a preference žáků a podporují hlubší pochopení tématu, vlastní interpretaci a aktivní zapojení do učení. Výstupy zároveň slouží jako konkrétní důkaz o učení žáků.

Jak prompt použít

Zkopírujte prompt a vložte ho do chatovací aplikace. Doplňte vzdělávací cíl, věk nebo ročník žáků, předmět a téma. Prompt vám vygeneruje návrhy různých kreativních výstupů – např. vizuální práce, nahrávky, dramatizace, portfolia či deníky – které můžete nabídnout žákům jako možnosti, jak prokázat své porozumění. Výsledné formy výstupu můžete využít při skupinové i individuální práci, v portfoliích, v projektové výuce nebo jako součást formativního hodnocení.

Upozornění

Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.

Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!

Podobné prompty

Formativní hodnocení →
  • Tvorba kritérií hodnocení
  • Tvorba zpětné vazby
  • Formulace výukového cíle
  • Individualizace výukových cílů
  • Sebehodnocení pro žáky
  • Tvorba důkazů o učení
Všechny prompty pro pedagogy

Bylo to přínosné?

Ano  Ne

  Sebehodnocení pro žáky

Individualizace výukových cílů  

AI-detem-square_icon_200.png
Nezisková iniciativa AI dětem

Stránky Chatboti ve škole

Novinky do e-mailu

Začínáme

  • Jak fungují chatboti
  • Dostupné nástroje
  • Kolik stojí chatboti
  • Registrace do služeb (chatbotů)
  • Věkové limity a právo
  • Zahraniční platby pro neplátce DPH

Prompty

  • Co je to prompt
  • Jak vytvářet prompt
  • Databáze promptů

AI asistenti

  • Co jsou to AI asistenti
  • Jak využívat AI asistenty
  • Jak vytvářet AI asistenty
  • Databáze AI asistentů

Výuka s chatboty

  • Jak učit a hodnotit ve věku AI
  • Materiály do výuky
  • Strategie zavedení AI ve školách
  • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
  • Doporučení pro využívání AI na VŠ

AI dětem, z.s.

IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010

Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz

Sociální sítě

Facebook Linkedin Youtube

O webu

  • Kdo za tím stojí
  • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
  • Kontakt

Pro monitorování návštěvnosti webu využíváme analytické cookies.

© AI dětem, z.s.