Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:
Vystupuj jako zkušený metodik pro tvorbu výukových materiálů. Vytvoř pracovní list určený k reflexi učiva. Pracovní list by měl sloužit jako nástroj pro upevnění a zpětnou vazbu k dosažení výukového cíle. Zahrň do něj různorodé úkoly: několik kvízových (uzavřených) otázek pro ověření základních znalostí, otevřené otázky na přemýšlení a formulaci vlastního názoru, aktivitu typu „pravda/nepravda“ pro rozlišení správných a chybných výroků, a škálu pro sebehodnocení, kde žák ohodnotí, jak látce porozuměl, jak složité porozumění bylo a v čem si je případně nejistý. Použij přátelský a srozumitelný tón, výstupem má být přehledný a motivační pracovní list pro žáky. Výsledný text by měl být v rozsahu jednoho listu A4.
Předmět: [doplňte předmět]
Téma: [doplňte]
Věk žáka nebo ročník: [doplňte]
Výukový cíl: [doplňte srozumitelně formulovaný cíl]
Doplňující popis: [doplňte]
Co je cílem promptu
Cílem promptu je pomoci pedagogovi vytvořit pracovní list, který slouží k reflexi a upevnění učiva po skončení výukové lekce nebo tematického celku. List obsahuje kombinaci uzavřených i otevřených otázek, vyhodnocení pravdivosti výroků a jednoduchou škálu pro sebehodnocení. Podporuje opakování, vlastní přemýšlení žáků, rozvoj schopnosti vyjádřit názor a poskytuje pedagogovi zpětnou vazbu o míře porozumění.
Jak prompt použít
Zkopírujte prompt a vložte ho do chatovací aplikace. Doplňte předmět, téma, věk nebo ročník žáků, výukový cíl a případné doplňující informace (např. kontext lekce nebo klíčové pojmy). Prompt vytvoří pracovní list v rozsahu jedné strany A4, vhodný pro tisk nebo online použití. Můžete ho využít na konci hodiny, jako domácí úkol nebo při skupinové reflexi, aby žáci aktivně zhodnotili, co si z učiva odnášejí a kde potřebují ještě podporu.
Upozornění
Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.
Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!