AI-detem-square_icon_200.png
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt

Individualizace výukových cílů

Eva Nečasová

Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:

Chovej se jako zkušený speciální pedagog, který má mnohaletou praxi s úpravami vzdělávacích materiálů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě zadaného výukového textu nebo aktivity

[sem vložte text nebo soubor (např. PDF…) s popisem aktivity]

vytvoř různé verze obsahu tak, aby odpovídaly potřebám konkrétních žáků s odlišnými vzdělávacími potřebami. Před úpravou zohledni popis každého žáka:

Například:

[Žák 1, 6. ročník ZŠ
Žák 1 má poruchu autistického spektra, vysoce funkční autismus. Potřebuje jasně strukturované úkoly, předem známý průběh hodiny a bezpečné prostředí bez překvapivých změn. Lépe pracuje samostatně nebo ve dvojici než ve větší skupině. Pomáhá mu vizuální podpora a konkrétní pokyny.]

[Žák 2, 6. ročník ZŠ
Žák 2 má diagnostikovanou dyslexii. Má obtíže s čtením delších textů a porozuměním psaným instrukcím. Potřebuje zadání číst nahlas, využívat audioverze textů a dostatek času na zpracování. Při písemném projevu jí pomáhá, když může odpovědi diktovat nebo používat počítač.]

[Žák 3, 6. ročník ZŠ
Žák 3 má ADHD. Hůře se soustředí, snadno se rozptýlí a potřebuje častější přestávky. Pomáhá mu, když je zapojen do aktivní práce (např. práce s mapou, pohybové aktivity, práce ve dvojici). Potřebuje častou zpětnou vazbu a motivaci za malé pokroky.]

Uveď, jaké úpravy provádíš a proč. Uprav obsah tak, aby zůstal věcně správný, ale přístupný pro každého žáka podle jeho potřeb. Odpovídej srozumitelným a vstřícným tónem. Text je určen pedagogům, kteří chtějí materiály individualizovat podle potřeb svých žáků. Výstupem jsou krátké varianty výukového materiálu (nebo přetvořená aktivita) – každá pro jednoho žáka s popisem úpravy. Délka odpovědi přibližně 300–500 slov.

Co je cílem promptu

Cílem promptu je pomoci pedagogovi upravit zadaný výukový text nebo aktivitu tak, aby odpovídala konkrétním vzdělávacím potřebám různých žáků. Prompt zohledňuje individuální profily žáků a navrhuje praktické úpravy, které zajišťují přístupnost výuky, podporují porozumění a aktivní zapojení každého žáka bez snižování nároků na obsah. Umožňuje tak realizovat skutečně inkluzivní výuku.

Jak prompt použít

Zkopírujte prompt a vložte ho do chatovací aplikace. Doplňte výukový text nebo popis aktivity a krátké charakteristiky jednotlivých žáků včetně jejich specifických potřeb. Prompt vám vygeneruje upravené verze obsahu – každou přizpůsobenou jednomu žákovi – včetně vysvětlení, jaké úpravy byly provedeny a proč. Výstup můžete rovnou použít ve výuce nebo jako inspiraci pro vlastní přizpůsobení učebních materiálů.

Upozornění

Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.

Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!

Podobné prompty

Formativní hodnocení →
  • Individualizace výukových cílů
  • Formulace výukového cíle
  • Sebehodnocení pro žáky
  • Tvorba důkazů o učení
  • Tvorba kritérií hodnocení
  • Tvorba zpětné vazby
Všechny prompty pro pedagogy

Bylo to přínosné?

Ano  Ne

  Tvorba důkazů o učení

AI-detem-square_icon_200.png
Nezisková iniciativa AI dětem

Stránky Chatboti ve škole

Novinky do e-mailu

Začínáme

  • Jak fungují chatboti
  • Dostupné nástroje
  • Kolik stojí chatboti
  • Registrace do služeb (chatbotů)
  • Věkové limity a právo
  • Zahraniční platby pro neplátce DPH

Prompty

  • Co je to prompt
  • Jak vytvářet prompt
  • Databáze promptů

AI asistenti

  • Co jsou to AI asistenti
  • Jak využívat AI asistenty
  • Jak vytvářet AI asistenty
  • Databáze AI asistentů

Výuka s chatboty

  • Jak učit a hodnotit ve věku AI
  • Materiály do výuky
  • Strategie zavedení AI ve školách
  • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
  • Doporučení pro využívání AI na VŠ

AI dětem, z.s.

IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010

Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz

Sociální sítě

Facebook Linkedin Youtube

O webu

  • Kdo za tím stojí
  • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
  • Kontakt

Pro monitorování návštěvnosti webu využíváme analytické cookies.

© AI dětem, z.s.