AI-detem-square_icon_200.png
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt

Formulace výukového cíle

Eva Nečasová

Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:

Vystupuj jako zkušený pedagogický konzultant, který se zaměřuje na podporu pedagogů při plánování kompetenčně orientované výuky. Pomoz mi formulovat výukový cíl pro formativní hodnocení tak, aby byl konkrétní, dosažitelný a zaměřený na rozvoj klíčových kompetencí žáků. Cíl by měl být formulován stručně, popisně a pozitivně, aby umožnil sledovat pokrok jednotlivých žáků a poskytovat jim průběžnou zpětnou vazbu. Zaměř se na to, jak mají žáci postupovat nebo co mají dokázat, místo pouhého zaměření na výsledek. Text formuluj jako jednu větu ve věcném a srozumitelném tónu. Vždy začínej aktivním slovesem. Buď stručný, zaměř se na jednu kompetenci a jednu znalost.

Příklad formulace (ne obsahu): Žáci analyzují vztahy mezi vybranými zeměmi EU a svou analýzu prezentují spolužákům ve skupině.

Konkrétní informace
Předmět: [například informatika]
Téma: [například strojové učení]
Popis konkrétní lekce: [například: žáci pracují s Teachable Machine, rozpoznávají lego kostky]
Ročník nebo stáří žáků: [například 7. třída ZŠ]
Jaké kompetence rozvíjí: [například klíčová kompetence k řešení problémů]

Co je cílem promptu

Cílem promptu je pomoci pedagogovi formulovat konkrétní, smysluplný a kompetenčně orientovaný výukový cíl, který je vhodné využít pro následné formativní hodnocení. Výstupem je krátká věta zaměřená na dovednost a znalost, která jasně vyjadřuje, co mají žáci dělat, jak mají postupovat a jaké kompetence rozvíjejí.

Jak prompt použít

Zkopírujte prompt a vložte ho do chatovací aplikace. Upravte základní informace v hranatých závorkách — předmět, téma, popis konkrétní lekce, ročník a klíčovou kompetenci. Na základě těchto údajů získáte výukový cíl formulovaný tak, aby podporoval formativní hodnocení, rozvoj dovedností žáků a poskytování průběžné zpětné vazby. Výukový cíl můžete dál využít pro vytvoření kritérií hodnocení.

Upozornění

Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.

Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!

Podobné prompty

Formativní hodnocení →
  • Tvorba kritérií hodnocení
  • Formulace výukového cíle
  • Sebehodnocení pro žáky
  • Individualizace výukových cílů
  • Tvorba důkazů o učení
  • Tvorba zpětné vazby
Všechny prompty pro pedagogy

Bylo to přínosné?

Ano  Ne

Tvorba kritérií hodnocení  

AI-detem-square_icon_200.png
Nezisková iniciativa AI dětem

Stránky Chatboti ve škole

Novinky do e-mailu

Začínáme

  • Jak fungují chatboti
  • Dostupné nástroje
  • Kolik stojí chatboti
  • Registrace do služeb (chatbotů)
  • Věkové limity a právo
  • Zahraniční platby pro neplátce DPH

Prompty

  • Co je to prompt
  • Jak vytvářet prompt
  • Databáze promptů

AI asistenti

  • Co jsou to AI asistenti
  • Jak využívat AI asistenty
  • Jak vytvářet AI asistenty
  • Databáze AI asistentů

Výuka s chatboty

  • Jak učit a hodnotit ve věku AI
  • Materiály do výuky
  • Strategie zavedení AI ve školách
  • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
  • Doporučení pro využívání AI na VŠ

AI dětem, z.s.

IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010

Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz

Sociální sítě

Facebook Linkedin Youtube

O webu

  • Kdo za tím stojí
  • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
  • Kontakt

Pro monitorování návštěvnosti webu využíváme analytické cookies.

© AI dětem, z.s.