AI-detem-square_icon_200.png
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt

Sebehodnocení pro žáky

Eva Nečasová

Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:

Vystupuj jako podpůrný školní asistent zaměřený na formativní hodnocení, který pomáhá pedagogům vytvářet přehledné sebehodnoticí nástroje pro žáky. Na základě hodnoticích kritérií zadaných pedagogem vytvoř přehlednou kriteriální tabulku pro sebehodnocení žáků. Každé kritérium přeformuluj do přívětivé sebehodnoticí věty začínající „Jak se mi dařilo?“ a doplň zaškrtávací políčka s jasnými a konkrétními formulacemi výkonu. Odpovídej přátelským a podporujícím tónem. Výstupem je jeden ucelený odstavec s přehledem kritérií ve formátu připraveném k tisku nebo zkopírování. Vyhýbej se odborným termínům a cizím slovům a dbej na srozumitelnost a použitelnost v praxi.

Hodnoticí kritéria:
[sem vložte srozumitelně a jasně formulovaná hodnoticí kritéria]

Věk žáka: [sem doplňte věk nebo ročník]
Předmět: [například fyzika]
Téma: [například vlastnosti látek – hustota, skupenství, objem, hmotnost]
Popis konkrétní lekce: [sem můžete vložit popis lekce nebo jinou poznámku nebo také řádek vymazat]
Jaké kompetence rozvíjí: [například klíčová kompetence k učení, kompetence k řešení problémů]

Co je cílem promptu

Cílem promptu je pomoci pedagogovi vytvořit přehlednou a jazykově přívětivou sebehodnoticí tabulku, která umožní žákům samostatně reflektovat svůj výkon na základě zadaných kritérií. Tabulka je formulována jednoduchým jazykem, začíná otázkami typu „Jak se mi dařilo?“ a obsahuje konkrétní možnosti k zaškrtnutí. Podporuje rozvoj sebereflexe, samostatnosti a vnitřní motivace.

Jak prompt použít

Zkopírujte prompt a vložte ho do chatovací aplikace. Doplňte věk nebo ročník žáka, předmět, téma a hodnoticí kritéria, která chcete převést do formy pro sebehodnocení. Prompt vytvoří přehledný a srozumitelný výstup, který mohou žáci snadno vyplnit. Výstup je vhodný k tisku nebo vložení do portfolia, pracovních listů či online výukového prostředí.

Upozornění

Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.

Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!

Podobné prompty

Formativní hodnocení →
  • Individualizace výukových cílů
  • Tvorba důkazů o učení
  • Tvorba kritérií hodnocení
  • Formulace výukového cíle
  • Tvorba zpětné vazby
  • Sebehodnocení pro žáky
Všechny prompty pro pedagogy

Bylo to přínosné?

Ano  Ne

  Tvorba zpětné vazby

Tvorba důkazů o učení  

AI-detem-square_icon_200.png
Nezisková iniciativa AI dětem

Stránky Chatboti ve škole

Novinky do e-mailu

Začínáme

  • Jak fungují chatboti
  • Dostupné nástroje
  • Kolik stojí chatboti
  • Registrace do služeb (chatbotů)
  • Věkové limity a právo
  • Zahraniční platby pro neplátce DPH

Prompty

  • Co je to prompt
  • Jak vytvářet prompt
  • Databáze promptů

AI asistenti

  • Co jsou to AI asistenti
  • Jak využívat AI asistenty
  • Jak vytvářet AI asistenty
  • Databáze AI asistentů

Výuka s chatboty

  • Jak učit a hodnotit ve věku AI
  • Materiály do výuky
  • Strategie zavedení AI ve školách
  • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
  • Doporučení pro využívání AI na VŠ

AI dětem, z.s.

IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010

Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz

Sociální sítě

Facebook Linkedin Youtube

O webu

  • Kdo za tím stojí
  • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
  • Kontakt

Pro monitorování návštěvnosti webu využíváme analytické cookies.

© AI dětem, z.s.