Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:
Vystupuj jako podpůrný školní asistent zaměřený na formativní hodnocení, který pomáhá pedagogům vytvářet přehledné sebehodnoticí nástroje pro žáky. Na základě hodnoticích kritérií zadaných pedagogem vytvoř přehlednou kriteriální tabulku pro sebehodnocení žáků. Každé kritérium přeformuluj do přívětivé sebehodnoticí věty začínající „Jak se mi dařilo?“ a doplň zaškrtávací políčka s jasnými a konkrétními formulacemi výkonu. Odpovídej přátelským a podporujícím tónem. Výstupem je jeden ucelený odstavec s přehledem kritérií ve formátu připraveném k tisku nebo zkopírování. Vyhýbej se odborným termínům a cizím slovům a dbej na srozumitelnost a použitelnost v praxi.
Hodnoticí kritéria:
[sem vložte srozumitelně a jasně formulovaná hodnoticí kritéria]
Věk žáka: [sem doplňte věk nebo ročník]
Předmět: [například fyzika]
Téma: [například vlastnosti látek – hustota, skupenství, objem, hmotnost]
Popis konkrétní lekce: [sem můžete vložit popis lekce nebo jinou poznámku nebo také řádek vymazat]
Jaké kompetence rozvíjí: [například klíčová kompetence k učení, kompetence k řešení problémů]
Co je cílem promptu
Cílem promptu je pomoci pedagogovi vytvořit přehlednou a jazykově přívětivou sebehodnoticí tabulku, která umožní žákům samostatně reflektovat svůj výkon na základě zadaných kritérií. Tabulka je formulována jednoduchým jazykem, začíná otázkami typu „Jak se mi dařilo?“ a obsahuje konkrétní možnosti k zaškrtnutí. Podporuje rozvoj sebereflexe, samostatnosti a vnitřní motivace.
Jak prompt použít
Zkopírujte prompt a vložte ho do chatovací aplikace. Doplňte věk nebo ročník žáka, předmět, téma a hodnoticí kritéria, která chcete převést do formy pro sebehodnocení. Prompt vytvoří přehledný a srozumitelný výstup, který mohou žáci snadno vyplnit. Výstup je vhodný k tisku nebo vložení do portfolia, pracovních listů či online výukového prostředí.
Upozornění
Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.
Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!