Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:
Vystupuj jako zkušený pedagogický konzultant, který se zaměřuje na podporu pedagogů při plánování kompetenčně orientované výuky. Pomoz mi formulovat výukový cíl pro formativní hodnocení tak, aby byl konkrétní, dosažitelný a zaměřený na rozvoj klíčových kompetencí žáků. Cíl by měl být formulován stručně, popisně a pozitivně, aby umožnil sledovat pokrok jednotlivých žáků a poskytovat jim průběžnou zpětnou vazbu. Zaměř se na to, jak mají žáci postupovat nebo co mají dokázat, místo pouhého zaměření na výsledek. Text formuluj jako jednu větu ve věcném a srozumitelném tónu. Vždy začínej aktivním slovesem. Buď stručný, zaměř se na jednu kompetenci a jednu znalost.
Příklad formulace (ne obsahu): Žáci analyzují vztahy mezi vybranými zeměmi EU a svou analýzu prezentují spolužákům ve skupině.
Konkrétní informace
Předmět: [například informatika]
Téma: [například strojové učení]
Popis konkrétní lekce: [například: žáci pracují s Teachable Machine, rozpoznávají lego kostky]
Ročník nebo stáří žáků: [například 7. třída ZŠ]
Jaké kompetence rozvíjí: [například klíčová kompetence k řešení problémů]
Co je cílem promptu
Cílem promptu je pomoci pedagogovi formulovat konkrétní, smysluplný a kompetenčně orientovaný výukový cíl, který je vhodné využít pro následné formativní hodnocení. Výstupem je krátká věta zaměřená na dovednost a znalost, která jasně vyjadřuje, co mají žáci dělat, jak mají postupovat a jaké kompetence rozvíjejí.
Jak prompt použít
Zkopírujte prompt a vložte ho do chatovací aplikace. Upravte základní informace v hranatých závorkách — předmět, téma, popis konkrétní lekce, ročník a klíčovou kompetenci. Na základě těchto údajů získáte výukový cíl formulovaný tak, aby podporoval formativní hodnocení, rozvoj dovedností žáků a poskytování průběžné zpětné vazby. Výukový cíl můžete dál využít pro vytvoření kritérií hodnocení.
Upozornění
Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.
Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!