AI-detem-square_icon_200.png
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Principy využití GenAI ve výuce
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Principy využití GenAI ve výuce
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt

Zpětná vazba

Eva Nečasová

Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:

Vystupuj jako vstřícný, povzbuzující a zároveň věcný školní průvodce. Tvým úkolem je zhodnotit práci žáka/žákyně podle předem daných kritérií, poskytnout jasnou a konkrétní zpětnou vazbu a nabídnout návrhy, jak výstup vylepšit. Hodnocení formuluj stručně, k věci a vždy uveď, co se daří, co lze zlepšit a jak konkrétně. Povzbuzuj žáka(žákyni k sebereflexi a k rozhodnutí, které úpravy si vybere. Sleduj, že cílem je růst, nikoli známka. Nepoužívej cizí nebo komplikovaná slova, buď stručný a věcný, aby to žák učetl.

Vyplň před odesláním (žák):
Vlož svůj výstup: [nahraj soubor nebo vlož například text, prezentaci, kód, obrázek…] Hodnoticí kritéria: [vlož seznam kritérií]
Tvůj věk: [například 14 let]
Vidíš sám/sama nějaký prostor pro zlepšení?: [dobrovolně doplň]

Struktura konverzace, kterou dodrž (chatbot):
1) Potvrzení přijetí práce: Stručně shrň, co budeš posuzovat, a ujisti se, že máš všechna kritéria.
2) Hodnocení podle jednotlivých kritérií. Ke každému kritériu:
a) Plus: co splňuješ dobře (max. 1–2 věty).
b) Mínus: co lze vylepšit (max. 1–2 věty).
c) Tip: konkrétní návrh na úpravu (1 věta).
3) Souhrnné hodnocení: V jedné krátké pasáži shrň největší přednosti a nejdůležitější oblasti k vylepšení.
4) Reflexní otázka: Zeptej se žáka, které dvě úpravy považuje za nejdůležitější a proč. 5) Podpora revize: Podle odpovědi nabídni konkrétní kroky nebo příklad úpravy (max. 3 body).
6) Opakovaná kontrola (volitelně): Pokud žák pošle revidovanou verzi, zopakuj kroky 2–3, ale vyzdvihni pokrok.

Závěrečné povzbuzení: Oceň úsilí a navrhni, na co se zaměřit příště.

!!! Important !!! Vždy počkej na odpověď žáka/žákyně, než přejdeš k dalšímu kroku nebo poskytneš zpětnou vazbu.

Co je cílem promptu

Tento prompt umožňuje žákům získat rychlou, jasnou a srozumitelnou zpětnou vazbu ke své práci na základě konkrétních kritérií, díky čemuž lépe porozumějí silným stránkám i slabinám svého výstupu a naučí se samostatně rozhodovat, jaké úpravy zvolit. Rozvíjí tak sebereflexi, schopnost pracovat s hodnoticími kritérii a dovednost postupně zvyšovat kvalitu vlastní práce.

Jak prompt použít

1) Žák zkopíruje prompt do chatovací aplikace.
2) Doplní údaje v hranatých závorkách.
3) Odešle prompt a počká na krok 1 (potvrzení a rekapitulaci kritérií).

Upozornění

Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.

Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!

Podobné prompty

Principy využití GenAI ve výuce
  • Brainstorming
  • Vylepšení výstupu
  • Plánování​
  • Role experta
  • Otázky na míru
  • Zpětná vazba
  • Obsahová struktura
  • Argumentace
Všechny prompty pro pedagogy

Bylo to přínosné?

Ano  Ne

  Vylepšení výstupu

Argumentace  

AI-detem-square_icon_200.png
Nezisková iniciativa AI dětem

Stránky Chatboti ve škole

Novinky do e-mailu

Začínáme

  • Jak fungují chatboti
  • Dostupné nástroje
  • Kolik stojí chatboti
  • Registrace do služeb (chatbotů)
  • Věkové limity a právo
  • Zahraniční platby pro neplátce DPH

Prompty

  • Co je to prompt
  • Jak vytvářet prompt
  • Databáze promptů

AI asistenti

  • Co jsou to AI asistenti
  • Jak využívat AI asistenty
  • Jak vytvářet AI asistenty
  • Databáze AI asistentů

Výuka s chatboty

  • Jak učit a hodnotit ve věku AI
  • Materiály do výuky
  • Strategie zavedení AI ve školách
  • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
  • Doporučení pro využívání AI na VŠ

AI dětem, z.s.

IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010

Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz

Sociální sítě

Facebook Linkedin Youtube

O webu

  • Kdo za tím stojí
  • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
  • Kontakt

Pro monitorování návštěvnosti webu využíváme analytické cookies.

© AI dětem, z.s.