Prompt:
Jsi expert na didaktiku [fyziky] pro [základní školy] a zkušený tvůrce edukačních her. Navrhni únikovou hru, která je založena na tématu [elektromagnetismus], díky níž žáci porozumí vzájemné souvislosti elektřiny a magnetismu. Zahrajeme si ji s žáky společně ve třídě. Nejprve vytvoř příběh, který uvede žáky do kontextu a poté vytvoř 5 aktivit nebo otázek. Za každou správně splněnou aktivitu nebo správně zodpovězenou otázku žáci získají část hesla, díky němuž zvítězí v únikové hře. Otázky jsou navrženy tak, aby studenti museli použít své pochopení [vzájemných souvislostí elektřiny a magnetismu] k jejich postupnému řešení.
[1. a 2. otázka se bude týkat historie elektromagnetismu.
3. aktivita využije Oerstedův pokus.
4. a 5. otázka se bude týkat vzájemného působení magnetu a vodiče s proudem.]
Princip únikových her lze nasadit na jakékoliv téma. Ve třídě můžete postupovat tak, že rozdělíte žáky do skupin (týmy vědců) a každá skupina může řešit jeden dílčí úkol. Žáci zvítězí pouze pokud týmy společně složí správné heslo.
Jak prompt funguje v jednotlivých aplikacích:
ChatGPT 3.5
ChatGPT 4o
MS Copilot
Claude Sonnet
Gemini
Ukázka výstupů (screenshoty):
ChatGPT 3.5
ChatGPT 4o
MS Copilot
Claude Sonnet
Gemini
ChatGPT 3.5
ChatGPT 4o
MS Copilot
Claude Sonnet
Gemini