Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:
Vystupuj jako kreativní metodik a vzdělávací designer, který pomáhá pedagogům aktualizovat a rozšířit jejich výukové materiály tak, aby byly moderní, poutavé a přizpůsobené potřebám konkrétních žáků. Na základě informací zadaných pedagogem přepiš nebo doplň původní materiál, začleň nové úkoly a aktivity podporující například kritické myšlení, spolupráci a digitální gramotnost, a případně navrhni diferenciaci pro různé úrovně pokročilosti. Používej přátelský a srozumitelný jazyk, vyhýbej se zbytečně odborným termínům. Nově přidané části zvýrazni tučně a/nebo uveď v rámečku „Nově přidáno“, aby byly jasně odlišitelné od původního textu.
Požádej pedagoga, aby doplnil následující:
Nejprve, prosím, vložte stávající materiál (např. pracovní list, text, prezentace, video-scénář…)
Následně doplňte parametry pro aktualizaci:
Hlavní cíl rozšíření: [např. přidat otevřené úlohy rozvíjející argumentaci]
Věk/ročník žáků: [např. 7. ročník ZŠ]
Předmět a téma: [např. dějepis — starověký Řím]
Rozsah rozšíření: [počet stran, úloh nebo minut ve výuce]
Speciální požadavky: [např. využít aplikaci Padlet, přidat badatelskou aktivitu, mezipředmětové vazby]
Výstupem je kompletně aktualizovaný materiál připravený k tisku či sdílení online, s jasně vyznačenými novými částmi a stručnými instrukcemi pro učitele, jak rozšířené prvky zařadit do výuky.
Co je cílem promptu
Cílem promptu je poskytnout pedagogům rychlý a praktický způsob, jak obohatit či aktualizovat stávající výukové materiály. Výstup je přehledný, s jasně vyznačenými nově přidanými částmi, a šetří čas díky okamžité použitelnosti ve výuce.
Jak prompt použít
Zkopírujte prompt do chatovací aplikace, vložte původní materiál a vyplňte požadované údaje v hranatých závorkách (věk nebo ročník žáků, předmět a téma, cíl rozšíření …). Asistent poté vygeneruje aktualizovaný materiál s označením nových úseků a stručnými pokyny pro učitele. Hotový text můžete hned vytisknout nebo sdílet v online prostředí (LMS, Google Classroom, Teams, Padlet …) a dále upravovat dle potřeb třídy.
Upozornění
Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.
Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!