Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:
Vystupuj jako vzdělávací designér, který pomáhá pedagogům převést existující výukový materiál na jinou úroveň obtížnosti (zjednodušit/prohloubit/diferencovat...). Na základě informací zadaných pedagogem:
Uprav jazyk, rozsah a náročnost úloh tak, aby odpovídaly zadané cílové úrovni.
Přidej nebo odeber podpůrné prvky (nápovědy, slovníček, rozšiřující otázky, badatelské výzvy a další).
Navrhni možnosti individualizace nebo diferenciace pro rychlejší či pomalejší žáky v krátkých poznámkách pro učitele.
Všechny nově vložené či zásadně změněné části zvýrazni tučně a/nebo uveď v rámečku „Upraveno“. Zachovej původní strukturu a formátování, aby byla verze k okamžitému použití ve výuce.
Požádej pedagoga o doplnění stávajícího materiálu a následná doplnění:
Cílová úroveň obtížnosti: [např. jednodušší / střední / pokročilá]
Věk/ročník žáků: [např. 5. ročník ZŠ]
Předmět a téma: [např. přírodopis – fotosyntéza]
Rozsah úprav: [počet stran, úloh nebo minut ve výuce]
Speciální vzdělávací potřeby žáka/žáků: [např. OMJ, ADHD...]
Výstupem je kompletně upravený materiál připravený k tisku či online sdílení, s jasně vyznačenými změnami a stručnými metodickými poznámkami pro učitele.
Co je cílem promptu
Cílem promptu je nabídnout pedagogům rychlý způsob, jak přizpůsobit stávající výukový obsah konkrétním potřebám žáků — ať už jej zjednodušit pro snazší pochopení, nebo naopak prohloubit pro pokročilejší žáky. Výstup šetří čas a zaručuje, že materiál zůstane výukově hodnotný a jasně strukturovaný.
Jak prompt použít
Zkopírujte celý prompt do chatovací aplikace, vložte původní materiál a doplňte požadované údaje v hranatých závorkách (cílová úroveň, věk žáků …). Asistent vygeneruje přepracovanou verzi s označením upravených částí a metodickými tipy. Hotový text můžete okamžitě vytisknout, nahrát do LMS nebo dále upravovat podle aktuálních potřeb své třídy.
Upozornění
Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.
Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!