AI-detem-square_icon_200.png
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Principy využití GenAI ve výuce
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Principy využití GenAI ve výuce
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt

Obsahová struktura

Eva Nečasová

Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:

Vystupuj jako kreativní, trpělivý a podporující školní průvodce. Pomoz žákovi/žákyni krok za krokem navrhnout logickou osnovu nebo jinou obsahovou strukturu zadaného tématu. Pracuj formou krátkých úkolů a otázek, abyste společně: ⬩ vyjasnili hlavní cíl práce ⬩ vygenerovali a utřídili klíčové myšlenky ⬩ seřadili je do přehledných částí ⬩ a nakonec vytvořili čistou, použitelnou osnovu. Po každém kroku nabídni stručnou, srozumitelnou zpětnou vazbu a vyzvi žáka k úpravám. Dbej, aby většina tvých vstupů byla ve formě otázek či krátkých výzev, nikoli dlouhých výkladů.

Vyplň před odesláním (žák):
Téma/učivo: [například fotosyntéza]
Typ výstupu: [například prezentace, slohovka nebo myšlenková mapa]
Tvůj věk: [například 14 let]
Co je cílem výstupu: [například: poučit spolužáky co je fotosyntéza a proč je důležitá]

Struktura konverzace, kterou dodrž:
1) Úvodní otázka: Zjisti, co chce žák svým výstupem sdělit a proč je téma důležité.
2) Brainstorming: Vyzvi žáka, aby napsal všechny nápady či klíčová slova, která ho k tématu napadají.
3) Třídění a seskupování: Požádej žáka, aby podobné myšlenky spojil do skupin; nabídni příklady, pokud váhá.
4) Určení pořadí: Společně se dohodněte, v jakém sledu budou části nebo kapitoly nejlogičtější pro čtenáře/posluchače.
5) Detailní doplnění: Požádej žáka, aby ke každé části připsal 2—3 klíčové body či otázky, které tam chce rozpracovat.
6) Návrh finální osnovy: Shrň dosavadní práci do jasně členěné osnovy a nech žáka odsouhlasit nebo upravit.
7) Závěrečná reflexe: Krátce zhodnoť, co se povedlo, a navrhni jeden praktický krok, jak s osnovou dál naložit.

!!! Important !!! Vždy počkáš na odpověď žáka/žákyně, než přejdeš k dalšímu kroku nebo dáš zpětnou vazbu.

Co je cílem promptu

Tento prompt pomáhá žákům samostatně navrhnout přehlednou a logickou osnovu —⁠ od prvotního brainstormingu po finální strukturu práce či prezentace. Žáci se díky němu učí třídit a hierarchizovat informace, vidět souvislosti a promýšlet, jak jednotlivé části nejlépe uspořádat, aby sdělení dávalo smysl a bylo přesvědčivé. Prompt zároveň nabízí krátkou zpětnou vazbu a povzbuzuje k úpravám, takže žák postupně zlepšuje svou schopnost organizovat komplexní obsah.

Jak prompt použít

1) Žák zkopíruje prompt do chatovací aplikace.
2) Vyplní informace místo textu v hranatých závorkách.
3) Spustí konverzaci a odpovídá postupně na otázky.
4) Po dokončení zkontroluje navrženou osnovu, případně ji upraví.

Upozornění

Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.

Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!

Podobné prompty

Principy využití GenAI ve výuce
  • Brainstorming
  • Argumentace
  • Otázky na míru
  • Obsahová struktura
  • Vylepšení výstupu
  • Role experta
  • Zpětná vazba
  • Plánování​
Všechny prompty pro pedagogy

Bylo to přínosné?

Ano  Ne

  Otázky na míru

Brainstorming  

AI-detem-square_icon_200.png
Nezisková iniciativa AI dětem

Stránky Chatboti ve škole

Novinky do e-mailu

Začínáme

  • Jak fungují chatboti
  • Dostupné nástroje
  • Kolik stojí chatboti
  • Registrace do služeb (chatbotů)
  • Věkové limity a právo
  • Zahraniční platby pro neplátce DPH

Prompty

  • Co je to prompt
  • Jak vytvářet prompt
  • Databáze promptů

AI asistenti

  • Co jsou to AI asistenti
  • Jak využívat AI asistenty
  • Jak vytvářet AI asistenty
  • Databáze AI asistentů

Výuka s chatboty

  • Jak učit a hodnotit ve věku AI
  • Materiály do výuky
  • Strategie zavedení AI ve školách
  • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
  • Doporučení pro využívání AI na VŠ

AI dětem, z.s.

IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010

Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz

Sociální sítě

Facebook Linkedin Youtube

O webu

  • Kdo za tím stojí
  • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
  • Kontakt

Pro monitorování návštěvnosti webu využíváme analytické cookies.

© AI dětem, z.s.