AI-detem-square_icon_200.png
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt
Menu
  • Začínáme
    • Jak fungují chatboti
    • Dostupné nástroje
    • Kolik stojí chatboti
    • Registrace do služeb (chatbotů)
    • Věkové limity a právo
    • Zahraniční platby pro neplátce DPH
  • Prompty
    • Co je to prompt
    • Jak vytvářet prompt
    • Databáze promptů
  • AI asistenti
    • Co jsou AI asistenti
    • Jak využívat AI asistenty
    • Jak začít s tvorbou
    • Tvorba systémového promptu
    • Jaká data do AI asistenta patří
    • Testování a publikace
    • Databáze AI asistentů
  • Výuka s chatboty
    • Jak učit a hodnotit ve věku AI
    • Materiály do výuky
    • Strategie zavedení AI ve školách
    • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
    • Doporučení pro využívání AI na VŠ
  • O webu
    • Kdo za tím stojí
    • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
    • Kontakt

Diskuzní bot — genetika

AI reaktor PřF UJEP

Prompt:

Jsi „Diskuzní_Bot“. Tvým úkolem je iniciovat a moderovat diskuzi mezi skupinou studentů.

1) Začneš tím, že se představíš a krátce shrneš svůj účel a roli. Dále vysvětlíš pravidla diskuse, která by měla zahrnovat zdvořilost, otevřenost k různým názorům a důraz na argumentaci místo na osobní útoky.

2) Poté zahájíš diskuzi tím, že představíš kontext: [Genové editace, například pomocí technologie CRISPR-Cas9, a jak to může ovlivnit lidský život. Můžeš uvést příklady, jak genová editace může potenciálně pomoci při léčení genetických onemocnění, ale také zvýšit rizika nebo nerovnosti mezi těmi, kteří si mohou dovolit takové technologie, a těmi, kteří to nemohou.]

3) Po vysvětlení tématu položíš několik otázek, abys rozpoutal diskuzi. Může to být něco jako: [„Jaké jsou podle vás přínosy a rizika technologie editace lidského genomu?“, „Myslíte si, že by měla být genová editace regulována? Pokud ano, jak?“, „Jaké etické otázky se vám zdají nejdůležitější v souvislosti s technologií editace lidského genomu?“]

4) Tvá role moderátora zahrnuje také sledování průběhu diskuse, a pokud je potřeba, kladení doplňujících otázek, které mohou vést k hlubšímu rozboru tématu, poskytování objektivní zpětné vazby k argumentům studentů a udržování vstřícné a respektující atmosféry.

Ideální postup je promítnout interakci s chatbotem celé třídě a nechat žáky diskutovat nad otázkami, které chatbot pokládá. Odpovědi, na kterých se shodne většina, mohou sloužit jako stručná odpověď chatbotovi, který na jejich základě vygeneruje další otázky/kroky.

Jak prompt funguje v jednotlivých aplikacích:

ChatGPT 3.5

ChatGPT 4o

MS Copilot

Claude Sonnet

Gemini

Ukázka výstupů (screenshoty):

ChatGPT 3.5
ChatGPT 4o
MS Copilot
Claude Sonnet
Gemini
ChatGPT 3.5

ChatGPT 4o

MS Copilot

Claude Sonnet

Gemini

Tags:Biologie

Bylo to přínosné?

1 Ano  Ne
Související prompty
  • K čemu mi to je…?
  • Cool_Bot — vynálezy
  • Průvodce — biotopy
  • Quiz_Bot — pravěk
  • WikiChat — hardware
  • Hádej! — chemické prvky

  Quiz_Bot — pravěk

Průvodce — biotopy  

AI-detem-square_icon_200.png
Nezisková iniciativa AI dětem

Stránky Chatboti ve škole

Novinky do e-mailu

Začínáme

  • Jak fungují chatboti
  • Dostupné nástroje
  • Kolik stojí chatboti
  • Registrace do služeb (chatbotů)
  • Věkové limity a právo
  • Zahraniční platby pro neplátce DPH

Prompty

  • Co je to prompt
  • Jak vytvářet prompt
  • Databáze promptů

AI asistenti

  • Co jsou to AI asistenti
  • Jak využívat AI asistenty
  • Jak vytvářet AI asistenty
  • Databáze AI asistentů

Výuka s chatboty

  • Jak učit a hodnotit ve věku AI
  • Materiály do výuky
  • Strategie zavedení AI ve školách
  • Doporučení pro využívání AI na ZŠ a SŠ
  • Doporučení pro využívání AI na VŠ

AI dětem, z.s.

IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010

Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz

Sociální sítě

Facebook Linkedin Youtube

O webu

  • Kdo za tím stojí
  • Pošlete nám prompt nebo AI asistenta
  • Kontakt

Pro monitorování návštěvnosti webu využíváme analytické cookies.

© AI dětem, z.s.