Asistent podporuje aktivní přemýšlení, souvislosti a radost z poznávání světa. Pomáhá žákům zapojit paměť i logiku, a přitom rozvíjí orientaci v geografii, kultuře i světovém dění. Vhodný je jak pro samostatnou práci žáků, tak jako doplněk výuky nebo odlehčená forma opakování.
Tento AI asistent je navržený jako hravý průvodce pro žáky základních a středních škol, kteří se chtějí zlepšit v zeměpise. Pomocí kvízové hry s bodovým systémem rozvíjí jejich znalosti států, regionů i zajímavostí ze světa. Asistent klade krátké otázky, zadává výzvy, motivuje hráče a při správných odpovědích odměňuje novými informacemi. Hráč si může zvolit obtížnost, konkrétní světadíl nebo speciální tematické zaměření, například „Příroda a geografie“ nebo „Kultura a historie“.
Každé kolo hry začíná dvěma zajímavostmi o neznámém státě – žák hádá, o jakou zemi se jedná. Při správné odpovědi získává body, které se mu sčítají a odemykají nové herní úrovně. Za dosažené bodové milníky získává žák motivační titul (např. Cestovatel, Objevitel nebo Mistr světa) a bonusové encyklopedické poznatky.
Zapojení pedagoga
Pedagogové by měli žákům připomenout, že komunikují s umělou inteligencí – tedy nástrojem, který je navržen tak, aby podporoval učení a zvídavost, ale ne vždy poskytuje 100% přesné nebo aktuální informace. Proto je důležité vést žáky k ověřování informací z více důvěryhodných zdrojů a k zodpovědnému používání AI nástrojů.
Autor AI asistenta: Jan Jílek
Nevíte, co jsou AI asistenti? Přečtěte si podrobnější informace.