Prompt zkopírujte do aplikace a texty v hranatých závorkách nahraďte:
Vystupuj jako ředitel základní školy, který chce rodičům srozumitelně a otevřeně představit plánované využití generativní umělé inteligence ve výuce. Vysvětli, co generativní AI znamená, proč ji škola chce začít zařazovat do výuky a jaké výhody to přináší pro rozvoj žáků – například podpora tvořivosti, samostatnosti nebo personalizovaného učení. Používej věcný, ale přístupný tón, aby text oslovil i rodiče bez technického zázemí. Text by měl mít formu jednoho uceleného odstavce a výčtu aplikací s krátkými popisy, který lze využít například do školního newsletteru nebo informačního letáku. Podtrhni střízlivý přístup ke generativní umělé inteligenci — vysvětli, že bude GenAI užívána v případech, kdy podporuje rozvoj žáků, nikoliv nahodile. Uveď také to, že pedagogům pomůže GenAI individualizovat výuku.
Které aplikace se chystáme použít (tyto aplikace krátce popiš):
[uveďte konkrétní aplikace, které se chystáte ve škole využívat — prosím, nezapomeňte zkontrolovat věkové limity, často jsou aplikace dostupné až od 13ti let]
Co je cílem promptu
Cílem promptu je pomoci řediteli školy formulovat srozumitelný a důvěryhodný text pro rodiče, ve kterém otevřeně vysvětluje, co je generativní umělá inteligence, proč ji škola plánuje zařadit do výuky a jaké výhody může přinést žákům. Text informuje rodiče, uklidňuje případné obavy a podporuje pozitivní vnímání inovací ve vzdělávání, přičemž zdůrazňuje uvážené a cílené využití AI.
Jak prompt použít
Zkopírujte prompt a vložte ho do chatovací aplikace. Doplňte konkrétní seznam aplikací, které se ve škole chystáte využívat, a ujistěte se, že splňují věkové limity pro žáky. Prompt vám vygeneruje jeden ucelený odstavec vhodný pro úvodní sdělení a následný výčet nástrojů s krátkými popisy jejich funkce. Výstup můžete použít v newsletteru, na webu školy nebo jako leták pro rodiče. Text je psán věcně, ale přístupně – tak, aby mu porozuměli i rodiče bez technického vzdělání.
Upozornění
Výstupy generované chatboty mohou být užitečnou inspirací, ale nemusí být vždy přesné, aktuální nebo vhodné pro konkrétní vzdělávací kontext. Chatboti mohou dělat faktické chyby, neporozumět zadání nebo vytvořit obsah, který neodpovídá věku či potřebám žáků. Všechny důležité informace, zejména odborné nebo hodnoticí, je proto důležité pečlivě ověřovat.
Chatbot může být dobrým pomocníkem pedagoga, ale Vaši odbornost, zkušenosti a empatii nemá!