👉Cíl aktivity
Cílem je, aby si žáci vybavili nebo rozpoznali základní informace bez pomoci jakéhokoli digitálního nebo AI nástroje. Tato úroveň rozvíjí schopnost samostatně si vybavit již naučené pojmy, fakta nebo postupy a dále s nimi pracovat.
🔗Jak se aktivita vztahuje k úrovni využití AI
Na této úrovni není AI vůbec použita. Aktivita probíhá bez technologií, ideálně v kontrolovaném prostředí — např. písemně, ústně, s využitím pomůcek (např. kartiček) nebo her.
💡Co aktivita rozvíjí
- Schopnost vybavit si a reprodukovat informace
- Dovednost rozpoznat správné tvrzení
- Upevňování základního faktografického základu pro vyšší úrovně učení
- Schopnost samostatné práce
🍭Pár tipů, jak aktivitu organizovat
- Diskuze formou např. akvária (fishbowl), řetězená diskuze (snowball), sokratovský seminář...
- Pexeso s pojmy — žáci přiřazují správné odpovědi nebo definice.
- Doplňovačky, kvízy, přiřazovací aktivity, Vennovy diagramy...
- Hra typu „Bingo“ s fakty, kde si žáci vybavují definice.
📖Příklady akčních sloves pro formulaci vzdělávacího cíle
- Identifikovat
- Označit
- Vyjmenovat
- Pojmenovat
- Uvést
- Zopakovat
- Reprodukovat